Fader Absolut – Fönster Mot En Ny Värld (Sedan våra studentdagar), July 1st, 2022
Hälsningar, mina kära älskade barn!
Idag kommer jag att berätta om hur utbildningen av den fjärde dimensionens värld kommer att se ut.
Vi har redan pratat mycket om det här ämnet, men det handlar generellt om förskole- och skolutbildning: hur det radikalt kommer att förändras och kommer att baseras på universums lagar och allt det rör.
Därför kommer vi idag att fokusera på högre utbildning vars struktur kommer att skilja sig avsevärt från den du är van vid.
Men först, låt oss komma ihåg vilka kriterier man styrs av när man väljer en karriär och följaktligen en institution eller ett universitet i dagens tredje dimensionsvärld.
Du kommer att hålla med om att dessa kriterier ofta inte har något att göra med ens uppdrag, och man väljer det eller det yrket undantagsvis av aktuella skäl.
Med andra ord, man söker efter det som är mer fördelaktigt, prestigefyllt, efterfrågat just nu.
Och väldigt ofta görs valet av ens föräldrar som styrs av deras personliga överväganden.
Som ett resultat lever ett stort antal människor, för att inte säga majoriteten av dem, sitt liv och gör det arbete de inte gillar för pengar, karriär, familj eller för att tillfredsställa sina närmaste…
Vilka energier kan en sådan person generera?
Alla andra utom energierna av glädje, lycka och kreativ inspiration.
De är mer benägna att vara energierna av tristess, förtryck, irritation, missnöje med livet, vilket ofta framkallar energin av aggression och skuld.
Allt detta kommer att höra till det förflutna, min kära, eftersom sådana energier i den fjärde dimensionens värld inte kommer att överleva på grund av sina låga vibrationer.
I denna nya värld kommer ingen och ingen att få en att göra saker man inte gillar.
Och, följaktligen, om man vill utveckla sina medfödda förmågor, kommer människor att välja de utbildningsinrättningar som kommer att hjälpa dem med detta.
Tyvärr finns det nu på jorden få universitet som uppfyller nya krav och är redo att utbilda specialister för livet i den fjärde dimensionen.
Dessutom är den överväldigande majoriteten av lärarpersonalen inte medvetandet om en ny formation och lever i enlighet med den tredje dimensionens världsprogram.
Men gradvis kommer en sådan typ av specialister att dyka upp.
De finns redan nu men förkastas av det gamla systemet eftersom de inte passar dess mönster, uppgifter och syften.
Ytterligare en skillnad mot dagens högskolesystem är frånvaron av prov som sådana som leder till studenters stress och överbelastning.
Eftersom högre utbildning kommer att vara nära kopplad till vetenskap som i sin tur kommer att modifieras till tillämpad, kommer universitetsstudier att vara en förberedelse av ungdomar för praktisk tillämpning av de kunskaper de fått.
Med andra ord kommer teorin att börja besannas redan sedan ens studentdagar så att framtida studenter är redo att göra något specifikt arbete direkt efter examen.
Det är därför eleverna istället för prov väljer specialisering i det ämne de är mest intresserade av och målmedvetet arbeta med sitt ämne och därigenom göra sina kunskaper mer djupgående och avancerade, med fokus på den praktiska tillämpningen ändå.
Som ett resultat kommer den kunskap man samlat på sig inte att “hänga” som dödvikt på en utan kommer att användas omedelbart, med en nybliven specialist som känner sig hjälpsam och giltig för människor och samhälle.
Här stannar vi för idag.
Älskar dig oändligt,
Fader-Absolut talade till dig