Fråga och Svar av Per Staffan, 9 mars, 2017

Fråga:
Hej Per!
Jag läste i den senaste artikeln: ”HSBC valutaväxlingsavdelningar har varit i funktion alltsedan veckoslutet på en T4-nivå, med faktiska revalverade skärmkurser.
Söndag – Asien
Måndag – Europa
Tisdag – ?”
Jag ringde HSBC i Stockholm och efter mobilnumret (0734 xxx xxxx) måste ha varit Sten Xxxx xxxxx, Managing Director, Nordic Region, jag pratade med. Han visste ingenting och berättade att flera har ringt och frågade efter hemsidan jag fick informationen från för att polisanmäla den.
Svar:
Ja, detta var ingen fråga, men bra information. Uppenbarligen så har högsta personen i Sverige i HSBC inte än blivit informerad om vad som komma skall. Jag föreslår att ni som läser denna sida inte ringer till HSBC mer förrän vi har bekräftat rätt telefonnummer att ringa på. Det är ingen bra idé att irritera personer som är okunniga.
Det är också möjligt att vi i slutändan måste vända oss till större HSBC kontor i London eller Zurich. Det vet vi inte än.
Tack för er förståelse,
Per

Du gillar kanske också...